Krachtige leeromgevingen creëren binnen PAV

Online

Deze nascholing wordt gegeven door vier auteurs van het PAV-boek van het VELOV-leergemeenschap PAV. Dankzij krachtige leeromgevingen ondersteun je het leerproces van elke leerling om de sleutelcompetenties te verwerven. Het uitgangspunt is de optimalisatie van het leren. De leerling, met zijn (beroeps)identiteit, is degene op wie je de leeromgeving afstemt. Aan de hand van theoretische kaders, praktijkvoorbeelden en concrete handvaten ervaar je hoe je de sleutelcompetenties in de A-finaliteit ...

Congresupdate (10-02-2022)

Hogeschool VIVES in de Xaverianenstraat in Brugge

Congresupdate: 10 februari 2022 Beste onderwijsprofessional Volgend op onze vorige congresupdate van 3 februari 2022, bezorgen we je vandaag graag een nieuwe tussentijdse update. Welke parallelle sessies wil jij het liefst bijwonen? Zoals je kan zien in het congresprogramma, bestaan de verschillende parallelle blokken uit meer dan 20 sessies. Om de populairste sessies te kunnen toewijzen aan de grootste lokalen, hebben we jullie input nodig. Gelieve voor woensdag 16 ...

Update Velov-Velon Congres voor Lerarenopleiders 2022: eigentijds professioneel

Hogeschool VIVES in de Xaverianenstraat in Brugge

Congresupdate: 3 februari 2022 Beste onderwijsprofessional Bedankt voor je inschrijving voor het Velov-Velon Congres voor Lerarenopleiders 2022! Al meer dan 550 onderwijsprofessionals schreven zich intussen in voor dit congres. We kijken er naar uit om er samen met jullie een boeiende tweedaagse ervaring van te maken. De organisatie volgt de ontwikkelingen omtrent de Coronamaatregelen op de voet op. We bevestigen graag dat de vooropgestelde data behouden blijven en dat ...

Lesson Study & Samen Opleiden

Hogeschool Windesheim, Campus 2 te Zwolle Hogeschool Windesheim - campus 2, Zwolle, Nederland

€50

VELOV- conferentie 2023 – ExCEL Thomasmore: meester in de didactiek

Klik op de blauwe titel om meer informatie te lezen over deze conferentie. Kwaliteit van het onderwijs is vandaag een ‘hot topic’. Allerlei opinies over hoe de kwaliteit kan worden bevorderd doen de ronde, maar over één zaak is iedereen het eens: de leerkracht doet ertoe! Dit jaar zoomt de jaarlijkse Velov-conferentie in op wat tot de kern van de lerarenopleiding behoort: het verwerven van de juiste didactische vaardigheden. Welke ...

Velon-congres 2024

Over de grens professionaliseren als lerarenopleider? Dan kan! Onze zusterorganisatie Velon organiseert in maart haar jaarlijkse congres. Meer info is onder de titel terug te vinden.

Webinar aanpak lerarentekort

Online

Op dinsdagmiddag 16 april a.s. organiseren Velov en Velon een webinar rondom het thema lerarentekort. Aanleiding is het eerder verschenen themanummer van het Tijdschrift voor Lerarenopleiders: ‘Beloftevolle strategieën in de aanpak van het lerarentekort’, waarin verschillende onderzoeken en praktijkverhalen aan bod komen die mogelijke oplossingen en denkrichtingen aandragen.

Free

Masterclass Vakdidactiek Geschiedenis

Karel de Grote Hogeschool, campus Zuid Brusselstraat 45, Antwerpen, België

De lerarenopleidingen van de Karel de Grote Hogeschool en de Universiteit Antwerpen nodigen je uit voor een masterclass vakdidactiek geschiedenis. We mikken op een publiek van ervaren leraren, lerarenopleiders en pedagogische begeleiders zowel voor het vak geschiedenis als voor maatschappelijke vorming [MAVO] en burgerschap. Inschrijven Via deze link schrijf je jezelf in. We hebben ons best gedaan om deze studiedag gratis te houden. De plaatsen voor deze studiedag zijn ...

Free

Webinar beroepsbeelden leraren

Online

Op donderdag 30 januari 2025 van 16.00-17.00 uur organiseren we voor onze leden een verdiepende webinar bij het themanummer ‘Beroepsbeelden van leraren’ van het Tijdschrift voor Lerarenopleiders dat op donderdag 12 december verschijnt! Meld je aan via de volgende link: Inschrijving webinar Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 30 januari 2025 Nog geen lid? Dan is dit de uitgelezen kans om lid te worden via deze link.

Velon-Velov Congres 2025

Rotterdam

Thema: Woorden én daden! Onderwijs is vaak onderwerp van actuele discussies, bijvoorbeeld over de kwaliteit van ons onderwijs, schooladviezen, het lerarentekort en hoe we leraren opleiden. Hoe kun je woorden geven aan wat je doet en wat daar goed aan is? Hoe kun je woorden van advies of theorie omzetten naar concrete daden? Bij leerlingen en studenten – ook in lerarenopleidingen – is kennisontwikkeling sterk verweven met taalontwikkeling. ...

Ga naar de bovenkant