Leergemeenschap lerarenopleider als teamspeler
Over de leergemeenschap Toekomstige leraren opleiden doe je niet alleen…maar in een team. In deze leergemeenschap vormen we zelf een professionele leergemeenschap vanuit een onderzoekende houding. Als team gaan we op zoek naar een collectieve ambitie die we doorheen het traject graag willen beantwoord zien. We gaan aan de slag met de vragen die bij iedereen rond de tafel zitten en gaan op zoek naar antwoorden: Hoe kunnen we als lerarenopleiders ...
Inspiratiedag coaching als methodiek in supervisie
CVO Crescendo Vaartdijk 86, Mechelen, BelgiëJe wilt je studenten/cursisten en/of collega’s coachen tijdens supervisie; dat kan, en het is niet eens zo moeilijk. Tijdens deze interactieve trainingsdag ervaar je de kracht van coaching. Je leert vaardigheden en inzichten (of frist ze op) waarmee je als supervisor direct aan de slag kan gaan én het verschil maakt. Over coaching coaching als methodiek in supervisie is meer dan het voeren van een goede babbel in groep: ...
Coachend binnenklasdifferentiatie realiseren!? 5-daagse voor leraren, docenten en opleiders
Thomas More Mechelen Lange Ridderstraat 44 , 2800 Mechelen, België[su_box title=" "] Wens je binnenklasdifferentiatie vaker, bewuster of in diverse vormen te realiseren in de klas? Ben je benieuwd naar de coach in jezelf en wens je jouw coachingsvaardigheden te oefenen? Voor beide doelstellingen zit je goed met dit 5-daagse traject! [/su_box] Omschrijving Gedurende vijf dagen ontdekken we de wondere wereld(en) van binnenklasdifferentiatie en coaching. Je mag je verwachten aan een interactieve cursus, die tevens informerend, inspirerend en activerend werkt. ...
Dag van de (andere) vakdidactiek
AP Hogeschool, campus Lange Nieuwstraat Antwerpen Campus Lange Nieuwstraat, Antwerpen, BelgiëWat kan ik leren van een andere vakdidactiek? Ontdek drie onverwachte vakdidactieken en laat je inspireren!
Ontmoetingsdag binnenklasdifferentiatie
De Karel de Grote Hogeschool organiseert in samenwerking met Vrije Universiteit Brussel op vrijdag 28 april 2017 een ontmoetingsdag over binnenklasdifferentiatie voor onderzoekers, pedagogische begeleiders, lerarenopleiders, schooldirecties en leraars. Door actuele beleidsontwikkelingen voelen Vlaamse en Nederlandse onderzoekers zich steeds meer aangesproken om onderzoek naar differentiatie te voeren in het onderwijs. Deze ontwikkelingen zorgen er eveneens voor dat heel wat onderzoeks- en praktijkmensen gedifferentieerde leermaterialen ontwikkelen en hiermee aan de slag ...
SOK-congres 2 juni: “Een motiverend personeelsbeleid voor meer kwaliteit op school”
De Montil, Moortelstraat 8, Essene (Affligem) , BelgiëSOK nodigt je uit op haar congres Een motiverend personeelsbeleid voor meer kwaliteit op school (vrijdag 2 juni 2017, De Montil, Affligem). Hoe voer je een motiverend personeelsbeleid in functie van kwaliteitsontwikkeling? Op welke manier kun je je personeelsbeleid gestalte geven zodat medewerkers gemotiveerd blijven en optimaal functioneren? Op het congres focussen we op de wisselwerking tussen beleid/leidinggevenden en medewerkers. Frank Van Massenhove (FOD Sociale Zekerheid) opent de dag. Hij ...
2 juni 2017: studie- en ontmoetingsdag wiskundeonderwijs 3-14-jarigen
KU Leuven Campus Groep T Leuven Andreas Vesaliusstraat 13 , Leuven, BelgiëOp vrijdag 2 juni 2017 organiseren we onze derde studie- en ontmoetingsdag over het wiskundeonderwijs aan 3- tot 14-jarigen voor Vlaamse onderzoekers, beleidsmakers, opleiders, pedagogische begeleiders, en andere geïnteresseerde professionals. U vindt meer informatie over de organisatie en inhoud van de studie- en ontmoetingsdag in de bijlage en op https://ppw.kuleuven.be/o_en_o/wo2017 Om de dialoog tussen het onderzoek en inspirerende onderwijspraktijken op dit domein nog meer centraal te stellen, hebben we er ...
Zomerdriedaagse ‘Maatwerk in Onderwijs’ – 03/07/2017 – 05/07-2017
Welkom bij onze zomerdriedaagse, editie 2017. Drie dagen verken je thema’s, zoals omgaan met verschillen, differentiatie in instructie en evaluatie en flexibele leerwegen; kortom: ‘maatwerk in onderwijs’ om maximaal leren te stimuleren. Er is een aanbod voor basisonderwijs, secundair en hoger onderwijs. Daarbij komen goede praktijken aan bod, resultaten uit onderzoek en beleidsperspectieven. Info en inschrijvingen: http://www.vub.ac.be/events/2017/maatwerk-in-onderwijs-zomerdriedaagse-binnenklasdifferentiatie
Krachtlijnen voor een sterk basisonderwijs: de lerarenopleidingen als partner – 12 oktober 2017
VAC Leuven - Dirk BoutsgebouwOp basis van een strategische verkenning formuleerde de Vlor een advies met de krachtlijnen voor een sterk basisonderwijs. Voor die krachtlijnen zijn de lerarenopleidingen een belangrijke motor. Doordat zij toekomstige leraren voor het kleuter- en lager onderwijs vormen, zijn zij de stuwende kracht om de troeven van het basisonderwijs mee in de praktijk te brengen en te versterken. Focus op inspirerende praktijkvoorbeelden uit de lerarenopleidingen Hoe werken de lerarenopleidingen, vaak ...
Public defense to obtain the degree of DOCTOR OF EDUCATIONAL SCIENCES by Ingeborg Placklé
Powerful Learning Environments in Vocational Secondary Education The Case of an Integrated Subjects Design Public defense to obtain the degree of DOCTOR OF EDUCATIONAL SCIENCES by Ingeborg Placklé Meer informatie: Ingeborg_Placklé_Invitation_PhD_defense3